понедельник, 23 февраля 2015 г.

« Безпечний Інтернет»

Тема : « Безпечний Інтернет»
Мета:  
ü дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
ü засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
ü розвивати логіку, кмітливість;
ü сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
ü виховувати інформаційну культуру учнів.


Обладнання: Соціальні ролики про безпечний Інтернет, аркуш ватману,ПК, екран, мультимедійний проектор, канцелярські скріпочки, 10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей , оформлені у вигляді пелюсток квітки.
Хід заняття
I . Організаційний момент.
II. Виховний захід.

Учень .- Інтернет. Що це?

Хлопчик Інтернет. Я – всесвітня мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у різних куточках земної кулі, поєднаних між собою. Кожен комп’ютер у цій мережі має свою адресу, за якою його можна знаходити. А походжу я від англійського International Network, що означаю «міжнародна мережа».
Учень. Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету.
Учень. Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації.  Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.
Учень. З дитинства ми  знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.
Учень. А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернеті? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.
Учень. На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.
Учень. Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.
III. Перегляд відео. Соціальний ролик про безпечний Інтернет. Або перегляд плакату «Безпечний Інтернет».
Обговорення відео
IV. Інтерактивна гра «Казка про Скіпочку».

На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка (бажано, кольорова).
Слова вчителя:
- Я пропоную до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела.
Тато. – Сьогодні в донечки Скріпочки День народження. Ми подаруємо їй комп’ютер.
Мама. – Та підключимо до мережі Інтернет, тепер у неї з’явиться  більше можливостей для спілкування.
Мама. Донечко, Скіпочко
 З Днем народження тебе вітаємо.
Тато. Здоров’я крепкого бажаємо
Щоб навчалася на відмінно.
Скріпочка. - Дякую! Любі мої! (сідає за стіл з компютером)
-        Ось тепер я знайду багато друзів.
Буду листуватися з ними.
-        Так , так, так,……
-        Зайду в контакт…
-        Відразу отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця. – Ой, яке фото! Ой, який красень!
Перша зупинка.
Вчитель. – А зараз діти візьміть в руки скріпочку і зробіть посмішку. Хто виконав завдання, покладе скріпочку на край парти.
-        А далі послухаємо, що трапилося зі скріпочкою.
Учень. - Спілкуючись «в контакті» з друзями, вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.
Учень. На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.
Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.
Друга зупинка.
Вчитель. – Зараз ми поділимося на три групи. Кожний з вас візьме свою скіпочку і зробить з неї пелюсточку, а потім їх об’єднаємо, щоб утворилася квіточка.
-        В нас отрималося три квіточки для скріпочки. Адже вона так мріє про квіти.

Учень. - Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав.
Скріпочка. - Та де ж він?- Скільки ж я його буду чекати. Зараз зателефоную.(набирає номер на телефоні)
-        Чомусь не відповідає…
Учень. - Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився  неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго  хлопця.
( вибігає хлопчик, який грає роль бандита)
Бандит - Дівчинко – Скіпочко, ану віддай телефон !!! (зриває сумку і телефон і погрожує)
-        Якщо комусь скажеш, то приб’ю !!!
 Вчитель . Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон. почав погрожувати. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук бандита та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця.
Третя зупинка.
Вчитель. - А тепер візьміть кожний свою скріпочку і попробуйте повернути її в початкову форму.
- У вас вийшло? Ось і у Сріпочки не вийшло.
 Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?
 Що було необхідно зробити інакше?
Хлопчик Інтернет.     ПАМ’ЯТАЙТЕ:
-        Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:
Не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;
Погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;
Повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою.
Вчитель. ПАМ’ЯТАЙТЕ: те саме може статися з вашою інформацією у мережі Інтернет.
V. Засвоєння правил безпечної роботи в Інтернеті.
     На дошку заздалегідь закріплена серединка квітки. На столі лежать пелюстки, на яких з іншого боку записані правила безпечної роботи в Інтернеті. Учні, по черзі беруть пелюстку, озвучують  правило і прикріплюють її на дошку до серцевинки.
VI. Заключне слово вчителя.
-        Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. То ж давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт  на що витрачати власний час - це вільний вибір кожного. 

-        Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий